Kävimme haamuasiakkaina kaupppakeskus Goodmanin Koo kengässä.
Asiakaspalvelijan ulkoinen olemus: Myyjä oli tyylikäs ja siisti nuori nainen jolla oli hillitty ja siisti meikki ja muutenkin hän oli erittäin nätti tyttö.
Asenne: Myyjä oli pirteä ja avulias ja hän keskusteli asiakkaiden kanssa. Hän oli positiivinen ja teki koko ajan töitä eikä antanut asiakkaiden olla epätietoisia.
Läsnäolo: Asiakaspalvelija kuunteli asiakkaita ja hän auttoi asiakkaita parhaansa mukaan.
Ammattimaisuus: Kielenkäyttö oli asianmukaista ja hän puhui rauhallisesti ja ymmärrettävällä kielellä. Hänellä oli hyvä hygienia, ja hän vaikutti siistiltä.
Tuotetuntemus: Asiakaspalvelija auttoi vanhaa naista etsimään itselleen sopivia kenkiä ja nainen lähti myymälästä kengät kainalossa pois. Tuotetuntemus oli mielestäni hyvää, koska hän tiesi millaiset kengät sopivat asiakkaan jalkaan.
Ympäristö: Järjestelmällinen ja siisti, tuotteet oli aseteltu järjestykseen ja valikoima oli laaja.
Markkinointimateriaali: Myymälässä oli mainoksia uutuuksista ja muista tarjouksista.
Sisustus: Sisustus oli vähäistä koska tuotteita oli niin laaja valikoima mutta sovituspenkit olivat kivasti päällystetty.
Yleisvaikutelma: Itselleni kokemus oli asiakkaan näkökulmasta hyvä ja tykkäsin tehtävästä. Palvelu oli laadukasta eikä negatiivisia kokemuksia juuri ole. Parannuksena sisustusta voisi olla vähän enemmän. Olisin itse toiminut samalla tavalla asiakaspalvelijana kuin Koo kengän myyjä.
Hienoa tarkkailutyötä! Olet havainnoinut sekä asiakaspalvelijaa että ympäristöä monipuolisesti.
VastaaPoista