tiistai 20. syyskuuta 2016

Room Escape

Asiakastilanteeseen valmistuminen:
 En pukeutunut mitenkään teemaan sopivasti, sillä emme suunnitelleet teemaamme pukukoodia. Sisustimme luokan 'Lontoo' teemalla johon oli yhdistetty tivoliteema. Sisustimme luokan punaisilla kartongeilla joihin oli liimattu kuvia puhelinkopeista ja muista asioista mistä Lontoo on tunnettu. Laitoimme kartonkeihin myös kuvia tivolista ja karuselleistä. Olin mielestäni oma-aloitteisempi kuin muut. Tein mielestäni enemmän töitä kuin muut ryhmässäni. Asiakasryhmästäni tiesin sen verran että he olivat datanomeja, valtaosa heistä oli poikia.

Asiakkaiden vastaanottaminen:
 Asiakkaiden vastaanottaminen sujui hyvin. Sami odotti datanomeja luokan ulkopuolella kun minä,Friida ja Sanni vielä teimme loppusiivousta luokkaan, mielestäni olin myös sosiaalinen ja toimin ystävällisesti heitä kohtaan. Keskustelin asiakkaiden kanssa ja vastasin heidän kysymyksiinsä asiallisesti. Pidin huolta siitä että asiakkaat viihtyivät siten, että heillä oli koko ajan jotakin tekemistä tai ajateltavaa. Kannustin asiakkaita tehtävän ratkaisemisessa alusta loppuun ja he suorittivat molemmat tehtävät kunnialla läpi.

Asiakaspalvelijana toimiminen:
 Minulla oli paljon tehtäviä koska mielestäni ryhmän työnjako ei ollut kovin reilu. Tein itse todella paljon töitä kun muut ryhmästäni eivät tehneet mitään. Mielestäni ainoa henkilö joka kanssani osallistui ryhmätyöhön oli Sami. Muut ryhmässä vain teippasivat kartonkeja seiniin mutta muuten pääasiassa minä ja Sami hoidimme koko tehtävän. Tulin myös hieman kipeänä kouluun koska muu ryhmäni ei tiennyt mitä pitää tehdä. Mielestäni asiakkaiden ohjeistaminen ja kanssakäyminen onnistui hyvin ja olin luonteva heidän edessään. Mielestäni loin ryhmäämme hyvää ilmapiiriä ja asiakkaat eivät olleet epätietoisia ohjeistukseni jälkeen.

Asiakaspalvelutilanteen päättäminen:
 Jälkitoimenpiteenä siivosimme luokan, mutta meillä ei ollut niin paljon siivottavaa joten se oli nopeaa. Olin oma-aloitteinen ja ryhdyin heti töihin asiakasryhmän lähdettyä. Oma-aloitteisuuteni näkyi siinä että olin nopea ja ahkera. Kysyimme palautetta tapahtumasta ja heidän mielestään olimme järjestäneet tapahtuman hyvin. Hyvästelimme asiakkaat lyhyellä ja ytimekkäällä kiitoksella ja he kiittivät myös että kutsuimme heidät tapahtumaamme.

Asiakaspalvelutilanteessa käytettävien resurssien ja tietotekniikan käyttö:
 Käytimme nettiä kuvien saamiseen ja kartonkia julisteiden tekemiseen, käytimme myös digitaalista kelloa näytöllä että asiakkaamme tietäisivät kuinka paljon aikaa on jäljellä.

Asiakaspalvelutilanteessa informaatio- ja muun materiaalin käyttö:
 Emme käyttäneet suunnittelussa ja tapahtuman järjestämisessä mitään informaatioita tai muita tiedonlähteitä. Käytimme vain Googlen kuvahakua julisteiden tekemiseen.

Turvallisuudesta huolehtiminen:
 Huolehdimme hyvin turvallisuudesta ja asiakkaiden tarvitsi vain istua paikallaan joten vaaratilanteita ei juuri ollut.

Muuta:
 Ohjelmapalvelussa ei mielestäni ollut yllättäviä tilanteita mutta yllätyin siitä että pystyin olemaan oma itseni ison asiakasryhmän kesken.
Ryhmän työnjako ei ollut reilu mutta pidän siitä että asiat hoidetaan minun tavallani ja oma kädenjälkeni näkyy projekteissa.
Mielestäni ohjelmapalvelussamme hyvää oli sen yksinkertaisuus ja tapamme esittää projektimme asiakkaille oli hyvä.
Parannettavaa ei juuri ollut mutta olisimme voineet rohkaista datanomeja ja antaa heille enemmän vinkkejä ratkaisun löytämiseen.
Opin sen että positiivisella asenteella selviää pitkälle.
Tuotimme mielestäni sellaisen elämyksen joka jää päähän. Mielestäni arvoituksemme olivat ajatuksia herättäviä. Asiakkaat pystyvät käyttämään tehtävässään järkeä mutta myös mielikuvitusta.
Mielestäni tehtävä oli kiva ja tykkäsin sen järjestämisestä, pidän projektien tekemisestä ja haluan oman kädenjälkeni näkyviin töissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti